SELAMAT DATANG

Taming Sari Art Production atau (TSAP) telah di tubuhkan pada Julai 2008 dan di daftarkan di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).TSAP diasaskan oleh penuntut dan pelajar jurusan pengarahan Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (ASWARA) Mohd Hamizi Indin dan penubuhannya atas dasar kewujudan sebuah organisasi yang bergiat aktif dalam seni persembahan dengan penumpuan kepada aspek-aspek artistik, pengurusan dan penganjuran bengkel,acara pentas dan produksi seni persembahan.Selain merancang dan melaksanakan kegiatan seni persembahan untuk golongan remaja dan dewasa.

RAKAN KARYA

TAMING SARI ART PRODUCTION
INGIN MENCARI RAKAN KARYA
BAGI BERKONGSI IDEA
DALAM SENI PEMENTASAN
TEATER DAN TARI.
PENGURUSAN TSAP MENGALUA-ALUKAN
SESIAPA SAHAJA
UNTUK MENYERTAI DAN BEKERJASAMA
BAGI MENJANA IDEA KREATIF
KE ARAH PERSEMBAHAN
YANG MANTAP DAN BERKUALITI.

UNTUK MAKLUMAT SILA HUBUNGI
017 313 1957 (MIZI)
012 6441786 (AIN)

Sabtu, Julai 26

HIPOKRIT !!

kalau ditanya;"Jenis manusia bagaimanakah yg paling tak digemari?"
Jawapan yg paling tipikal pernah aku dengar adalah:MANUSIA YG HIPOKRIT!
Apa sebenarnya maksud hipokrit nie?yang aku faham, hipokrit nie
bermaksud berpura-pura....depan lain belakang lain.atau lebih mudah talam 2 muka.

Plastik! ye ker? betul ke definisi aku?
pada aku itulah definisi hipokrit.
Aku juga tak suka orang hipokrit
siapa yang suka?Nak bertanya sikit.
Adakah seseorang itu dianggap hipokrit jika dia berpura-pura menjadi orang lain dihadapan rakan-rakannya?
jawapan yang paling kerap aku dengar adalah YA!
tapi bila soalan berikutnya ditanya, jawapan yang lain pula diberikan.
"dia berpura-pura agar orang sekelilingnya senang, bahagia dan tdk kekok. Adakah dia masih dianggap hipokrit?"
persoalan mula timbul?hmmm...dah memang sifat manusia! mudah sangat fleksible...
kalau nak ikutkan, aku tergolong dlm orang hipokrit.
malah super duper hipokrit. bukan nak buka pekung di dada. aku just nak cerita..
aku bukan jenis hipokrit yang tikam dari belakang!
aku jenis hipokrit yang menjadi orang lain dihadapan kawan-kawan...
ada benda yang aku sembunyikan. dari kawan-kawan aku.
malah majoritinya tak tahu akan hal ni. aku jadik org lain depan mereka.
ADAKAH AKU HIPOKRIT?
aku jadik orang lain bukan apa...
nak cuba bagi kebahagian kepada orang lain.
agar mereka lebih selesa dengan aku. Mereka senyum, aku senyum.
Mereka ketawa, aku ketawa. Mereka bahagia, aku merana!

Untuk kebahagian kawan-kawan....nasib-nasib. huhhhh!
aku merasakan dengan aku menyembunyikan nya
aku menjadi manusia yang sangat hipokrit. terlalu hipokrit.
Tapi aku sembunyikan nya dengan tujuan yang baik.
untuk kebahagian mereka.adakah aku masih hipokrit?
aku xtahu apa lagi nak ditulis.
KORANG RASA KORANG HIPOKRIT X?

Tiada ulasan: